רפואה סינית, דיקור סיני ויפני, צמחי מרפא, ותמציות באך

איך מתמודדים עם הלחץ?

משבר הקורונה כבר מזמן צירף אליו תסמינים של לחץ וחוסר מודע לעתידנו. המתח הכלכלי גובר, הגעגע למשפחה מתחזק, והרצון לחזור לשגרה נורמלית רק גוער בנו. כל התחושות האלה מעוררות בנו המון לחץ ולא תמיד אנו יודעים כיצד להתמודד איתו.

מתח ולחץ עלולים בסופו של דבר לפגוע בבריאותנו מכיוון והגוף משחרר הורמונים שמפעילים תהליכים שמטרתם מתן אנרגיה להתמודדות מול סכנה. אותם הורמונים בטווח הארוך עלולים לגרום לבעיות שונות בשל התגובה של שאר האיברים בגוף, לכן חשוב לעצור את הלחץ בזמן.

איך מתמודדים עם הלחץ?

תחילה כדאי להתמודד עם המחשבות השליליות שמעוררות בנו המון לחץ בשל הלא נודע. חשובה ההבנה שאתם לא לבד במצב הזה, וכדי לא לשקוע במחשבות שליליות כדאי לנצל את הזמן בעשייה חיובית.

  • חזקו קשרים חברתיים
    נכון, כרגע המפגש בלתי אפשרי, אבל הטכנולוגיה מאפשרת לנו לשמור על קשר חברתי. חשוב לשתף את החברים במה שעובר עלינו, להתעניין ולשמוע לשלומם.
  • תיצרו שגרה
    גם אם אתם עובדים חיוניים מהבית או לא, חשוב שלמרות הכל יהיה לכם שגרה. חוסר בשגרה עלול להגביר את הלחץ, והמחשבות השלילית. לכן אמצו לכם הרגלים חדשים כמו לקום מוקדם ולשתות קפה בזריחה, פעילות ספורטיבית בשעה קבועה, שיחה עם חברים וכו..
  • אמצו חבר
    בסגר הקודם היה גל של אימוץ כלבים וחתולים ולא סתם, כלב או חתול יכולים להעביר לכם את הזמן, לגרום לכם לעשות יותר ספורט, ולהביא לכם לחיים יותר כיף ועניין.
  • הפכו את המצב ללימונדה
    נכון, לא יודעים מתי המצב יחזור לקדמותו, לכן כדאי לנצל את הזמן וללמוד תחביבים חדשים כמו אפייה או ציור, לעבוד על פיתוח הקריירה וללמוד תחומים חדשים, ולעשות את כל מה שחלמתם לעשות אבל לא היה לכם זמן.
  • צפו בסדרות או קראו ספר טוב
    בעבר המליצו לכם על ספר טוב, אבל לא היה לכם זמן לקורא? ראיתם סידרה שממש אהבתם ולא היה לכם זמן לצפות בה שוב? עכשיו יש לכם זמן לזה!

גם ילדים עלולים לשקוע במצבי לחץ וחרדה בעקבות המצב, לכן חשוב לשים לב למצבם, ליצור להם שיגרה קבועה, ולעודד אותם לעשייה. בנוסף החוסר מודע עלול להוביל אותם למחשבות שליליות על "סוף העולם" או "חוסר פתרון למצב", לכן חשובה ההסברה, ומתן קשב מלא לחששותיהם.

דיקור סיני לטיפול בלחץ

דיקור סיני לטיפול בלחץ ומתח נפשי הוא טיפול יעיל, באמצעות דיקור בנקודות שונות הגוף מגרה איברים שונים ומעודד את הגוף לשחרר אנדורפינים. אנדורפינים, אותם חומרים שהגוף משחרר כנוגדי כאב, מפחיתים את הלחץ ומשפרים את זרימת הדם, והתוצאה הפחתת התסמינים שנוצרו בעקבות הלחץ והמתח, והרגעה כללית של הגוף.

לסיכום,

אם גם אתם ממשיכים להתמודד עם הלחץ הנפשי הגובר, תזכרו שהוא לא בריא לכם והשתדלו לתת לו מענה בהקדם. אני מזמינה אתכם אלי לקליניקה לאבחון מעמיק וטיפול באמצעות דיקור סיני שיעזור לכם להתמודד על הלחצים בעקבות המשבר.

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ וטיפול אצלי בקליניקה

× - פנו אליי
דילוג לתוכן